Jak zorganizować udaną imprezę integracyjną
Jeszcze dziesięć lat temu imprezy integracyjne w polskich firmach należały do rzadkości. Czasem organizowane były szkolenia, łączone z wieczornym przyjęciem, ewentualnie wczasy pracownicze lub wigilie z pracodawcą. Współcześnie imprezy firmowe są organizowane bardzo często, ponieważ jest to najlepszy sposób na zintegrowanie pracowników i poprawienie atmosfery panującej w biurze.
Ale organizowanie imprez może również przynieść realne zyski firmie, oczywiście pod warunkiem, że odbywają się cyklicznie i są dobrze zorganizowane. Dzięki team building wzrasta poczucie przynależności do firmy, poprawia się nastawienie oraz motywacja do pracy. Zorganizowanie takiej imprezy może wydawać się skomplikowanym i czasochłonnym zadaniem. Jednakże dobry plan i wybranie odpowiedniej restauracji pozwoli się szybko z nim uporać.
Jak się zintegrować?
Imprezy integracyjne mogą mieć charakter luźnego wyjścia na piwo, ale i skrupulatnie zaplanowanej imprezy tematycznej. Warto zastanowić się na jakich elementach należy skupić uwagę i starania, innymi słowy które aspekty pracy można poprawić lub ulepszyć. Po określeniu celu, który pragniemy osiągnąć, kolejnym krokiem jest planowanie wydarzenia, w którym uwzględnimy jak najwięcej szczegółów – charakter spotkania, terminy, ilość osób, planowane atrakcje, oprawę muzyczną, rozrywki, itd.
Impreza firmowa w hotelu
Jednym z najważniejszych zadań podczas organizacji imprezy firmowej jest wybór miejsca, w który ma się ona odbyć. Powinno być ono na tyle duże, aby pomieścić wszystkich zaproszonych gości, a ponadto dobrze skomunikowane z miastem. Doskonałym wyborem jest hotel, który zazwyczaj dysponuje obszernymi salami konferencyjnymi wyposażonymi w nowoczesny sprzęt, ale również restauracją. Dzięki temu można oszczędzić sobie trudu organizowania cateringu czy baru. Warto zatroszczyć się również o miejsce do tańca. Hotele, które zajmują się organizacją imprez pracowniczych z służą poradą i pomocą w przygotowaniach.